Bod sa lisabonske "Svetlosti" - Upozorenje ili "blic" pred očima?

Autor: Boris Jovanović
utorak 26.03.2019.
11:54
Izvor: Sportske.net

Jedna dobra i mnogo loših stvari, pa ako ćemo kao Tabukijev Pereira, obaveza je da sumnjamo...

EPA-EFE/MANUEL DE ALMEIDA
EPA-EFE/MANUEL DE ALMEIDA

Povezane vesti

Uzećemo bod bez unjkanja o propuštenoj šansi, to bi već bio bezobrazluk.

Manje-više rezultat je sve što je bilo dobro u uvrnutoj lisabonskoj noći.

Preslikano u ideje slavnog italijanskog pisca, Antonija Tabukija, tačno je da će Srbi, kao i svi južni narodi uvek ćutati i podvrgavati se naređenjima najglasnijeg.

Ali, za jedan manji deo, postoji obaveza da sumnjamo i preispitujemo, nezavisno od razloga koje nam srce nameće kao zaključak, baš poput Tabukijevog melanholičnog novinara Pereire...

Ne želim da pišem o sreći, što reče Bukovski, budale ne shvataju da je i ona sam posao, ako je negde donela, na sledećoj krivini će uzeti, na konjskim trkama ili u životu, svejedno.

Rukavina

Radi se o tome da je Srbija visila o konopcu nad provalijom, iznad stenja o koje se razbija Atlantik, i da je to, priručno uže, izdržalo, najviše zahvaljujući Marku Dmitroviću u prvom, i Mitrovim leđima u drugom poluvremenu.

I kada vam je golman najbolji igrač, to je već nevolja, u te stvari se ne smete pouzdati, čuvar vrata je nužda, poput Kentaura, poslednje sredstvo.

Srbija nije imala nikakav ozbiljan plan, ili taj plan nije primenjen, to ne mogu da znam. Ostavite me priče o nesvesnom povlačenju, to ne postoji, radi se o mitu poput frazetina koje zasenjuju neznanje, tipa "najboljih priprema do sada", "jedne nesmotrenosti odbrane", "srca na terenu", "nagradi za borbenost".

Ronaldo

Ne sporim da je Portugal bolji tim, mada bez Ronalda, postoje ozbiljni ljudi koji će tu moju tvrdnju dovesti u pitanje.

Međutim, razlika u viđenom je nerealna, maskirane su sve njihove mane, osim u samom rezultatu, a naše rupe, napisao sam sinoć, duboke poput one u koji je Gandalf upao u Moriji, štrče kao balvan u oku.

Kada vam protivnik kampuje u petercu, to je već provalija nad kojom se ljuljate, ako smo rešili da igramo bunker, izgleda da smo pogrešili u materijalu od koga smo ga pravili.

Ne mogu da verujem da smo nespremni i da ne možemo da izađemo više, stvorimo Tadiću priliku da se dokopa lopte tamo gde nadmoć i znanje majstora gotovo uvek matiraju iskusnog kalfu.

Ljajic

Pepe i Kanselo su kombinacija pogrešnih godina i nezainteresovanosti da se braniš, mi to nismo iskoristili, a nije i da smo do gola rivala stizali po automatizmu. Sad, neko će se odmah pozvati na tim u stvaranju, na neigranje Matića i Kolarova, da, ako ćete tražiti opravdanje, tih zečeva u šeširu uvek ima.

Jasno da je pozitivni rezultat veliki pano na kome će većina potpisati da ne mari, nismo izgubili od "evropskog prvaka". Taj prvak je precenjen, tri godine stariji, sit, pregojen, tradicionalno loše startuje, nekako timovima poput Srbije, koje rezultat drži u igri teže je da igraju kod kuće. Moguće da smo i sami krivi, odnosno da nas uvek udavi plima očekivanja.

Krstajic

Protiv Ukrajine, nema sumnje bolji igrači će biti na terenu, i to je dobra vest. Ima i loša, radi se o ekipi koja se brani bolje od Portugala, igra tvrdo, baštini kroz vreme fudbalsku kibernetiku velikog Lobanovskog, "igračka interakcija i veza čine mnogo više od igrača samog".

Ono što me plaši je upravo da je Ukrajina, na tragu filozofije svog fudbalskog patrijarha, ekipa koja mnogo bolje zna da iskoristi naše mane nego što je to bio slučaj sa Portugalom.

Pošto nikada, ni kao narod, ni kao fudbalski tim, nismo uspeli da sagledamo razliku između uzroka i posledice koju češanjem raskrvarimo do bola, možemo li da se nadamo da će nam uspeh poslužiti kao upozorenje?

Nije realno...

Ne propustite

Komentari

14 Komentara

Ili komentariši kao gost:
avatar
Ruzek
Tuesday, 26.03.2019
18:27

Ništa novo u Srbiji svi pametnjakovići i selektori.Mnogo smo se bre iskvarili kao ljudi i mislim da bi ipak trebali malo na tome poraditi.....

avatar
Deki.Stankovic.5
Tuesday, 26.03.2019
19:08

Potpisujem sta si rekao do reci!

avatar
nenadnenad1234
Tuesday, 26.03.2019
18:23

Malo je cinicno da posle svih stvari koji su se desavale tokom ovog ciklusa, a o svemu se pricalo, a najmanje o fudbalu da se sad pravimo nezadovoljni sto smo uzeli bod protiv Portugala u Portugali.
Isti ovaj Portugal bez Ronalda je osvojio svoju grupi u Ligi Nacija i to u najkvalitetnijoj Ligi (A).

avatar
Nemanja Duduk
Tuesday, 26.03.2019
16:01

Uzdali se u stopere i golmana. Igrali lose.Stihijski napadali,bez ikakve ideje. I to svega par puta.Spasla nas povreda Ronalda. Hvalospeve pisite na kraju kvalifikacija ako budemo medju 4 najbolja tima od 5 mogucih. Jer za nesto vise od 4.mesta nismo trenutno. Ovo je istina,ma koliko bolela! Sve u svemu, TUGA OD TIMA I IGRE!!!!!!!!

avatar
Младић
Tuesday, 26.03.2019
14:18

Наставља се кампања против Крстајића.Ни бод против првака Европе није довољан...А да ли је ико од вас веровао да у ова два сусрета,са Немцима и Португалцима, да нећемо изгубити?Волео бих само да ми неко објасни шта имате за циљ?Да Србија не оде на Европско,па после да пљујете по играчима и стручном штабу или савезу? Јел гурате неког свог кандидата?Кога? Пикси није такав човек да преко новина отима посао другоме.Занима ме само кога гурате? Шта желите да постигнете?

avatar
saka7903
Tuesday, 26.03.2019
14:03

BRAVO ZA TEKST.
Jedina stvar u svemu ovome je ŠTO TI KOJI SU PROZVANI OVAKO STRUČNO I DALJE ĆE SE PRAVITI LUDI I KRITI IZA SVOG "GUBITNIČKOG EGA" tj.uvek će naći krivca u drugome,nikako u sebi.Čist dokaz da nam je sistem otišao u ANDRAK I DA SU POTREBNE HITNE KORENITE PROMENE.
POD HITNO SMENA CELOG STRUČNOG ŠTABA REPREZENTACIJE JER SA OVAKVIM IGRAČIMA BIVŠIM SVETSKIM PRVACIMA,POTPOMOGNUTI STARIJIM POJEDINIM FENOMENALNIM IGRAČIMA SVE OSIM MINIMUM ČETVRTFINALA EVROPSKOG PRVENSTVA U OVAKVOM FORMATU JE RAVNO ARMAGEDONU SRPSKOG FUDBALA.
ŠTO SE TIČE SINOĆNE UTAKMICE NESTRUČNO POSTAVLJANJE IGRE OD STRANE MAJSTORA ZA DOMAĆU RAKIJU I NIŠTA VIŠE OD TOGA,I DA SLAVI SUDIJU ŠTO JE PONIŠTIO PENAL ZA PORTUGAL I OMOGUĆIO MU DA SVOJU NESTRUČNOST JOŠ MALO STAVLJA ISPRED REPREZENTACIJE.
KRSTAJIĆU AKO IMAŠ I MALO ČASTI I OBRAZA DAJ MOMENTALNU OSTAVKU I VRATI SE DA RADIŠ ONO ŠTO NAJBOLJE ZNAŠ,A TO JE DA PEČEŠ RAKIJU.

avatar
Mani2
Tuesday, 26.03.2019
18:09

Smesan si brate i smesni su svi oni sto pisu tipa "odlican tekst" a ne razumeju.A koga bi ti u strucnom stabu ako vec hoces da menjas, ajde nabroji ljude.Drugo toliki bunt a mi ovako igramo vec zadnje dve decenije.Trece cetvrtfinale.Kako brate pa jel ne postoje De,It,Fr,Sp,Nl,Eng,Bel,Sw,Po,Sw,Cro,Dn

avatar
nenadnenad1234
Tuesday, 26.03.2019
18:20

Ja ne vidim da smo mi od tih svetskih prvaka dobili nekog ekstra igraca, koji ce da pravi razliku protiv TOP reprezetancija.

avatar
Bojan Samardzic
Tuesday, 26.03.2019
13:33

Pomijesani su mi utisci. S jedne strane, nasi nedostaci i limitiranost u igri su ocigledni, kao balvani, slazem se. S druge strane, nama u odbrani igra 35-godisnji prosjecni desni bek, prilicno anoniman lijevi bek, perspektivan stoper i stoper koji je zagubljen izmedju perspektivnosti i prosjecnosti. Zadnji vezni igra za Hetafe, u napadu nikada ostvareni i mnogo osporavani Ljajic, Radonjic zvani brzina i malo sta jos, Lazovic koga kad vidim sjetim se koliko nam nedostaje Lazar Markovic, Gacinovic koji je ok i Zivkovic koji jos nije odmakeo od zvanja talenta. Samo su Tadic i Mitrovic dokazane klase, od kojih prvi kad je u formi (nije cesto ali ovih dana jeste) bolji je od Luke Modrica. Sa svim tim limitima i spojem mladosti i neiskustva, perspektivnih i onih koji su to nekad bili, nisam siguran da mozemo sabiti Portugal na njihovu polovinu i natjerati ih da se brane na svom stadinonu nakon kiksa protiv Ukrajinaca. Sjecam se i boljih generacija koje bi na poluvremenu gubile 2:0, a onda kad nam Portugalci daju loptu proglasili "drugo poluvrijeme kao model kako treba da se igra". Ukrajinci se bolje brane ali losije napadaju, uz Kolarova koji ce nam jedini od svih povrijedjenih donijeti kvalitet - ocekujem da mozemo da se nadamo kvalitetnoj borbi, po jednom golu u obje mreze, a dalje sta bude, nije posteno ocekivati (puno) vise od toga. I da, zaboravih Dmitrovica, svaka mu cast.

avatar
Deki.Stankovic.5
Tuesday, 26.03.2019
17:48

Ima tu neke delove teksta koje razumem,ali sta ti znaci ovo zadnji vezni koji nam igra za Hetafe,sta to znaci,sta si ovim hteo da kazes?Koliko godina ima decko?Hetafe koji je 4 u Primeri???Ova sezona njegova u Hetafeu ja zlatna za njegov dalji razvoj u karijeri,zivi bili pa videli. Mislim ti uvek pises realne komentare ali ovo ti je toliko plitko da nema dalje.I isto o Lazovicu,komentar ti nema svrhu,protiv Nemacke odlican u oba pravca,protiv Portugala slabiji al opet i takav imao je dva dobra prodora iz kojih smo mogli da postignemo gol ali nismo,svakako osvezenje za tim.I druga stvar mi sa ovim timom mozemo sabiti bilo koga ali nemamo trenera da to sprovede u delo,specijalno smo katastrofa kad se branimo i nabijamo golmanu u krilo za sta samo trener moze biti kriv i niko drugi,a malo i nas mentalitet.

avatar
Deki.Stankovic.5
Thursday, 28.03.2019
01:36

Ma ne ,sve ok,kao sto sam rekao ti uvek pises realno eto to mi malo zasmetalo,ali nista licno.Inace razumeo sam sustinu i slazem se zakljuckom i svim ostalim u potpunosti.

NenadNenad 1995 -slazem se i sa tobom u vecini stvari,sve stoji,zato sam i napisao za nas prokleti mentalitet :)

avatar
Bojan Samardzic
Wednesday, 27.03.2019
09:53

Malo sam karikirao, ali zakljucak je jasan i mislim da je na mjestu. Maksimovic je potencijal, malo mu karijera stagnira od odlaska iz Astane ali mislim da je sad na pravom putu. Jeste Hetafe dobar, ali htio sam da kazem da od njega ne mozemo ocekivati bogzna kakva cuda, ako pogledamo Hrvate, igraci im igraju za Real, Barselonu, Inter, Juventus... Lazovic je takodje ok igrac, ali uvjek se sjetim vremena kad je igrao za Zvezdu, tamo je takodje odskakao i bio klasa za nasu ligu, Mihajlovic je tada pozvao njega i Lazara Markovica da im da sansu u reprezentaciji. Markovic je ostao, dok za Lazovica nije bio mjesta. Zato se sjetim Markovica, sa igracem takvog kvaliteta mogli bi terorisati odbranu Portugala, sa Lazovicem, sto kazes, dva prodora (sto je ok, ali ne i vanserijski). Sad sam proguglao sastav protiv, npr. Hrvatske, za koji mislim su izasli igraci koji su u tom trenutku bili ono najbolje sto imamo: Stojković, Ivanović, Kolarov, Nastasić, Subotić, Matić, Fejsa, Đuričić, Tošić, Marković, Mitrović. Ako to uporedimo sa sadasnjim sastavom, tek na par mjesta mozemo da kazemo da imamo isti kvalitet. Krstajica nisam komentarisao, jer bi ovo trebalo da bude mozda nekakav alibi za njega, mada je jasno da mu fali i znanja i iskustva. Licno mislim da ovakvom igrom imamo cemu da se nadamo, ako odemo na EP to ce biti drugo veliko takmicenje u nizu, a tako nesto ne pamtim. Vidjecemo sta ce biti protiv Ukrajine, ali protiv Njemacke i Portugala po bod - ne moze biti tako lose u z sve nedostatke, ako uzmemo bar bod protiv Ukrajine - to ce biti vec druge kvalifikacije u nizu na kojima necemo ispasti iz igre nakon prve 3 utakmice.

avatar
nenadnenad1234
Tuesday, 26.03.2019
21:08

Vecina ovde misli da bi nesto uradili ako ubacimo sve zlatne "orlice" plus jednog do dvojicu iskusnog. Nebitno sto za pola tih "orlica" moras na internetu da nadjes gde igraju.
Sto se tice nase defanzive, ne bih rekao da je trener tu kriv, ako pogledamo u proslost mi u 90% (da ne kazem svih 100%) utakmica protiv "TOP" reprezentacije kad povedemo se branimo.
Evo navescu ti dva primera: Kad je vladala najveca euforija u reprezentativnom fudbalu (pod Anticem) mi smo se na sred Marakane protiv Francuske branili kad smo poveli 1:0, plus smo imali igraca vise, posle toga smo primili neki gol (posle kiksa Stojkovica ako se ne varam) i zavrisolo se nereseno.
Isto tako SP protiv Nemacke imamo igraca vise, vodimo 1:0 i branimo se.

avatar
tomi selbi
Tuesday, 26.03.2019
13:00

Super tekst. Ne kapiram senzacionalisticke naslove, tipa igrali smo super i to. Sta smo bre mi igrali...