Istine i laži - Da li prodajom dresova Juve može da isplati Ronalda?

Autor: Mihajlo Vidojević
utorak 17.07.2018.
11:58
Izvor: Sportske.net

Jedan od najvećih mitova u svetu fudbala vezan je za prodaju dresova i mogućnost da se na taj način povrati novac uložen u kupovinu vrhunskog igrača.

Epa/Alessandro Di Marco
Epa/Alessandro Di Marco

Povezane vesti

Mega transfer koji je fudbalski klub Juventus realizovao u ponedeljak podstakao nas je na pisanje ovog teksta jer nije mala stvar kada angažujete Kristijana Ronalda.

Šampion Italije platiće Real Madridu 100 miliona evra (na dve rate) na ime obeštećenja, dok je igraču dat ugovor na četiri godine težak 120 miliona evra. Kada tu uključite sumu od 12 miliona evra koje će Juve platiti Sportingu i Mančester junajtedu, te 120 miliona evra poreza, dolazi se do sume od 352 miliona evra!

Ukoliko čitate portale ili ste uključeni u komentarisanje vesti, onda ste sigurno čuli od pojedinih "stručnjaka" kako će taj iznos Juventus povratiti samo od prodaje dresova.

Tu dolazimo do jednog od najvećih mitova u modernom fudbalu.

Koliko jedan klub kakav je Juventus može da zaradi od prodaje dresova i koliko ima istine u tome da će dobar deo uloženog novca u angažovanje Kristijana Ronalda povratiti SAMO od prodaje dresova?

Pođimo prvo od toga da Juventus sa "adidasom" ima važeći šestogodišnji ugovor (2015-2021) težak 139,5 miliona evra. U tu sumu nije uračunata vrednost opreme koju "adidas" dostavlja Juventusu na godišnjem nivou, ali to i nije tako bitan faktor u ovoj priči.

Juventus slovom ugovora na godišnjem nivou može da računa na zaradu od prodaje dresova ukoliko se ostvari prethodno zacrtani cilj. Svaki ozbiljan klub računa prosek prodaje dresova iz prethodnih sezona i to je cifra oko koje se prave dogovori sa tehničkim partnerom.

"Bjankoneri" spadaju u TOP 10 klubova kada je prodaja dresova u pitanju na globalnom planu, ali će vas iznenaditi podatak da je u 2016. godini Juve prodao ukupno 850.000 dresova!

Sigurni smo da ste očekivali da se radi o višemilionskoj cifri. Na tako nešto trenutno mogu da računaju Real Madrid, Barselona, Bajern Minhen i Mančester junajted, a svakako da će Juventus dovođenjem Kristijana Ronalda popraviti svoj prosek.

Kristijano Ronaldo
Foto: Epa/Daniel dal Zennaro

Kada uzmemo u obzir da je samo u prva 24 sata repliku Ronaldovog dresa kupilo 520.000 ljudi jasno je da dolazak najboljeg na svetu nije mala stvar. Brojka jeste velika, ali tu će se računati i oni navijači koji redovno kupuju dresove Juventusa, s tim što će ovoga puta logično birati Ronaldovo prezime i broj na poleđini.

Da se vratimo ciframa koje najbolje oslikavaju koliko klub kakav je Juventus može da zaradi od prodaje dresova.

Standardni ugovori, a tu podrazumevamo standardne ugovore za najveće svetske klubove, podrazumevaju da tehnički partner uzima 85-90% profita od prodaje dresova, a da klubu ide ostatak i to pod uslovom da se dostigne zacrtana brojka prodatih komada!

Čuveni "Gardijan" je u jednom od svojih tekstova pre dve godine objasnio kako to funkcioniše u Mančester junajtedu. Tada je procenjeno da će Zlatan Ibrahimović prodati Junajtedu dodatnih 300.000 dresova što je procentualno gledano povećanje od 10%, a i to je bilo suviše optimistično.

Zlatan Ibrahimovic

Uzevši u obzir cenu dresova i broj prodatih komada, dolazilo se do sume od oko 30 miliona funti, a to je onda značilo da Junajted može da prihoduje tek nešto više od 3 miliona funti na godišnjem nivou!

Tu dolazimo do zaključka da Juventus, čak i sa drastičnim uvećanjem procenta prodatih dresova, nikako neće moći da zaradi ni četvrtinu novca koji je uložio u kupovinu Kristijana Ronalda.

Ovde se nećemo osvrtati na druge benefite kupovine zvezde kakva je portugalski internacionalac. Cilj je bio da se pokaže koliko se može zaraditi od prodaje dresova i objasniti da u svetu fudbala vlada mit koji jednostavno nije tačan.

Ne propustite

Preporuka za vas

Obavezno pročitati

WEB preporuke

Komentari

59 Komentara

Ili komentariši kao gost:
avatar
Alex#10
Tuesday, 17.07.2018
18:14

Kada je Pogba presao u Man. Utd. po drugi put svi navijaci tog kluba ovde su pricali kako ce ga otplatiti samo prodajom dresova. Tih dana sam se slatko cepao od smeha jer sam znao da je to nebuloza. Ali to njima nije bilo moguce objasniti, iako sam pokusao.
Eto, ako je onda to mogao i po njihovoj prici uradio Pogba zasto onda sada to isto ne bi mogao i jedan CR7. Verovatno ce sada biti drugacija prica a to je da je to zbog Azije, zbog trzsista na Istoku kao i da Man. Utd. ima puno vise navijaca od Juventusa i da to ne moze da se uporedjuje. Bice da je zato.
Takodje da dodam da su slicnu pricu cepali i za Ibru, da ce na njemu zaraditi neverovatan novac od prodaje dresova itd...

avatar
Scholes
Tuesday, 17.07.2018
14:57

Onda me zesce interesuje koliko je Adidas platio vracanje Pogbe u Junajted, jer po mom misljenju oni su jedini koji su profitirali u toj prici. Pogba vise snima za Adidas nego sto trenira.

avatar
PintoDaCosta
Tuesday, 17.07.2018
16:33

Klauzule postoje druze..svaki ugovor je drugaciji...samo se jos u Srbiji ugovori rade blanko i onda nama to tesko da razumemo :) pa ne bi oni vrteli te pare i imali takve manadzere i transfere da je to kao kod nas...

avatar
Barca4ever
Tuesday, 17.07.2018
18:47

Samo sto je u tom trenutku adidas bio sponzor Juventusu.Znaci adidas nije nista finansirao.

avatar
Boixos_Nois
Tuesday, 17.07.2018
14:48

Ajde konačno da je neko napisao nešto o ovome. Ja sam nekoliko puta pisao ali uzalud... Opet će se neki stručnjak naći (koji ovo neće pročitati) i pisati isto...

Isto kao i za "transfere" Nejmara i Mbapea i da PSŽ krši FFP... Vecina pojma nema da je Mbape doveden na posudbu, a Nejmar je sam otkupio svoj transfer što je i Barselona potvrdila na službenom tviter nalogu...

avatar
RealisticChelseaFan
Tuesday, 17.07.2018
15:40

U pravu si 100%, ali nemoj se muciti da objasnjavas ljudima.

avatar
PintoDaCosta
Tuesday, 17.07.2018
16:31

Da, ali isto tako Juve (i dosta drugih) imaju klauzulu kad prodaju preko zacrtanog da im skace procenat u nebo.
Npr Juve sve sto proda preko zacrtanog ide im 40% a preko 1m dresova 45%. Junajted to nema ili mozda Real ili ako imaju ide preko projektovanih 2-3m dresova. Ali Juve da proda 2m sledece godine i da ima samo na tih 1m+ 45% na 150e koliko je CR7 dres sad to je 60m najmanje kad se poodbija procenat za proizvodnju i te glzposti.

avatar
conecorleoneRM
Tuesday, 17.07.2018
14:33

Nece ga otplatiti prodajom dresova ali ce im poseta biti veca,ulaznice skuplje,reklame itd su stvari koje donose profit a Ronaldo ce im svakako doneti i dodatnu popularnost van italije i mogucnost angazovanja vecih imena na trzistu,veliki su maheri da bi dozvolili da ne izvuku maksimalnu korist iz ovakvog posla.

avatar
Сварог
Tuesday, 17.07.2018
14:09

Paaa, zar je, da kažemo, petina od 350 i kususr miliona malo?!!!!!

avatar
Agent Provocateur
Tuesday, 17.07.2018
13:41

Ako se fokusiramo na prodaju dresova naravno da ne moze da se isplati. Ako se fokusiramo na sve sto ce klub naplatiti nece biti daleko da isplate ceo transfer od povecanja prihoda zbog mega zvezde u sledece dve tri sezone. Ako slucajno opale trofej Lige sampiona isplatice ga petostruko.

avatar
Rulermaster
Tuesday, 17.07.2018
13:26

Odavno o ovome pričam, ali i autor teksta je napravio jednu grešku. Ako tehnički partner uzima 90% od profita, to ne znači da uzima 90 funti od 100 funti, kolika je cena proizvoda (za primer uzeta cena)! Od cene proizvoda se prvo moraju oduzeti svi troškovi (proizvodnja, transport,...). U realnosti, klubu pripadne oko 2% od cene proizvoda, ako ispuni navedene uslove.

avatar
PintoDaCosta
Tuesday, 17.07.2018
16:26

Da, samo sto Juve (i pojedini klubovi) imaju klauzule da kad predju zacrtano imaju doosta veci procenat, Juve konkretno 40% koji skace na 45% preko 1m dresova. Takk su potpisali. Znaci ako prodaju 2m to je 1m x 45% od trenutno 150e koliko je Ronaldov dres..i jos 200-300.000x 40%. Eto ti 60+m bez problema gofisnje.

avatar
Kondogbia
Tuesday, 17.07.2018
13:17

Ali, ali daki juventino nam je sa 15-20 profila objasnio da je Juve već zaradio 65m i da će do početka sezone ne samo pokriti celokupan transfer nego i zaraditi. :D

avatar
GoHardCAMPEONES
Tuesday, 17.07.2018
17:03

Daki je poceo da ubedjuje da ce se svih 300 miliona zajedno s platom ubediti. Inace je lik navijac Juventusa jos od prosle nedelje, veliki staz :D

avatar
Del Piero
Tuesday, 17.07.2018
13:07

Da ste se malo upustili dublje u istrazivacko novinarstvo dosli bi do informacija da Juve nema standardni ugovor kao Utd vec da je kad je potpisivao ugovor sa Adidasom odbio nekih 7,8 mil vise da bi mogao sam da upravlja prodajom dresova i ima znatno vecu zaradu od njih.. Iako tih 8 mil deluje smesno, u trenutku potpisivanja ugovora to je bila nesto oko trecine novca koju bi Juve dobio sigurno, to su odbili jer su ovekivali mnogo vecu zaradu od samih dresova i rast koji se pokazao tacnim. Iako nema zvanicnih informacija, neki pouzdani mediji, novine su objavili da Juve ima sav novac ili ogroman procenat od dresova prodatih online preko sajta i u Juveovim zvanicnim prodavnicama, a da novac od dresova prodatih iz Adidasovih prodavnica ide Adidasu. Ako ne zelite samo klikove (sto zelite) i zaista bi da prenesete neku validnu informaciju, pokusajte da istrazite ovo malo dublje, zanimljiv je nacin poslovanja Juvea, jer ako je tacno oni su ubili 50 mil za 24 sata, ili bar veci procenat od tog novca.

avatar
RealisticChelseaFan
Tuesday, 17.07.2018
15:44

Koji pouzdani mediji? Navedi mi jednog "pouzdanog" medija kome je svaka vest istinita i skidan ti kapu.

avatar
Del Piero
Tuesday, 17.07.2018
17:42

Di Marzio i Romeo Agresti nisu pogresili vest, vezanu za Juve pogotovo a znam sve sto su objavili a da se tice Juvea u posednji 7,8 godina.. Ovu vest nisu oni preneli, zato je nisam naveo kao istinu, vec samo naveo ono sto su neki mediji objavili, a nisu tipa San i Tutosport vec znaju o cemu pisu. Kao Celzijev fan znam da ne verujes u te medije jer ne postoji validan engleski koji prenosi sve istinite vesti, u Italiji Sky, u Nemackoj Bild i to je to.

avatar
PintoDaCosta
Tuesday, 17.07.2018
16:22

40% preko potpisanog sta prodaju ide Juventusu a posle 1m ide 45%. Ma gde se prodavali. Sto je svakako impozantna cifra bre. I do kvote dresova je takodhe veci procenat od 3% koje je pisac spomenuo!
Ali tako ti je kod nas...drze se kao pijani plota. Tako je u jednom klubu sa ugovorom mora biti svuda to je pravilo...

avatar
MarioJ
Tuesday, 17.07.2018
12:50

Sve i da je tacan ovaj tekst, ne zabravite cinjenicu da ovim transferom prihodi od TV Prava Juventusa odlaze u nebo sledece 4 godine. Vec sad je Juventus jedan od najpopularnijih klubova na svijetu, sa najvise navijaca u Italiji i medju najvise u svijetu. Vec sad su u top 10 prodaje dresova a ovim ulaze u top 5 jer je Ronaldo i brend CR7 No.1 u fudbalu. Koliko ce se samo probiti Juventus na Azijskom i Kineskon trzistu, Singapur, Koreja, Tajvan, Indija itd.Vec sad su skocile akcije kluba na berzi, a i broj pratitelja na twiteru i fejsbuku zvanicne Juventusova stranice za 3.5 miliona, a nije ni zaigrao prvi mec, a trebao bi odigrati bar 200. Juventus je ovim napravio booom i vraca se u fudbalsku kremu rame uz rame sa Realom, Barselonom, Junajtedom i Bajernom. Ostali stepenicu nize. Imaju izgradjen nov, moderan, funkcionalan i najbolji stadion u Italiji. Stadion je vec otplacen. Imaju vrhunski trening centar Vinovo i medicinaki centar JMedic. Sve otplaceno. Nakon Ronaldo dolazimo do zakljucka, da ce Juventus u buducnosti moci svakog ljeta dovoditi igrace od 100 i vise miliona, sto nije bio sucaj do sada i to je veliki uspjeh. Sportski pogdrav

avatar
Čeki
Tuesday, 17.07.2018
14:07

Tacno, ali sam tekst ti kaze da se fokusira samo na prodaju dresova i taj mit, a ne ovo ostalo sto si pisao, a sto je nesporno naravno.

avatar
The Red Army
Tuesday, 17.07.2018
18:03

A sta reci kad 20 tim u engleskoj dobije vise novca na prava prenosa od najboljeg u italiji i nemackoj

avatar
Bojan Samardzic
Tuesday, 17.07.2018
12:28

Naravno da ga nece isplatiti dresovi, ali je i ova prica prilicno jednostrana. Dobar pocetak, ali koliko kosta Ronaldov dres, a koliko, recimo, Benatijin? Da li sada mogu izdejstvovati boji ugovor sa Adidasom? Upravo taj podatak da su za mjesec dana skoro dostigli brojku za cijelu 2016. bi trebao da bude pocetak price o tome da ce jedan lijep djelic da otplate SAMO od prodaje dresova. Juventusu ide 10e od svakog njegovog dresa, pa racunajte...

avatar
Mahirowski
Tuesday, 17.07.2018
12:21

Nece direktno sigurno, ali sljedeci ugovori od adidasa i sponzora ce da budu daleko veci, jer bas u ovom segmentu Juventus ima znacajno manje prihode u odnosu na Man Utd npr.
Dakle, Ronaldo ce vratiti dosta novca, samo indirektno.

avatar
The Red Army
Tuesday, 17.07.2018
18:06

Utd ima 750 miliona od adidasa na 10 godina samo fiksni deo, 75 godisnje skoro 4 puta vise nego juve

avatar
Mahirowski
Thursday, 19.07.2018
12:26

Znam, zato i kazem. Nece sigurno odmah dobiti taj novac, ali mora biti vise od tih nekih 23 miliona ako se ne varam.
Prema tome se ide, jedan od nacina je Ronaldo.

avatar
Mino Raiola
Tuesday, 17.07.2018
12:17

Zaboravili ste ono najvažnije, a to je da je CR najpopularniji u Aziji. U Kini će broj prodatih drrsova biti par miliona. Kinezi kupuju CR-ov dres bez obzira koji je klub.

avatar
Младић
Tuesday, 17.07.2018
12:16

А можда је и Адидасу и Јувентусу било у циљу да Роналдо заврши баш у Торину па су невезано за уговор дали одређена средства Јувентусу и погурали овај трансфер.Јер да је отишао у клуб који спонзорише рецимо Пума, Адидас би остао без највеће звезде и најјаче карте кад је маркетинг у питању.

avatar
RealisticChelseaFan
Tuesday, 17.07.2018
12:16

Konacno da neko razjasni ovo oko prodaje dresova. Velika vecina ljudi na ovom sajtu misli da ce Juve da vrati 100 miliona za Ronalda samo od prodatih dresova. Marketing i prodaja dresova nisu ista stvar. Adidas kupuje materijal i stampa dres, logicno je da 90% novca od prodatog dresa ide njima. Ostalo dele Juve i glavni sponzor Jeep. Ako je dres 100 evra, Juve dobije od 5 do 10 evra u zavisnisti od dogovorenog procenta.

avatar
Barca4ever
Tuesday, 17.07.2018
18:41

Jeep ne dobija nista od prodaje dresova.Malo si pomesao babe i zabe. Jeep samo placa reklamu na tom dresu.

avatar
_Goran_
Tuesday, 17.07.2018
12:14

Naravno da ne moze od prodaje dresova da se isplati transfer, ali im je cena deonica znatno porasla ovim transferom sto je dodatna pogodnost pored igrackog. Apropo ovih "stručnjaka" , isto tako i razni stručnjaci pisu i tekstove, ali to je druga prica skroz, nevezano za ovaj tekst.

avatar
PintoDaCosta
Tuesday, 17.07.2018
12:10

Marketing ce njega da isplati...koliko su ulaznice podignute? Za nedelju dana prodato 3/4 proseka dresova...tu ce novi ugovor da padne sa Adidasom dooosta bolji. Novi sponzori...
A Adidas trlja ruke :D
Svi su na dobitku.

avatar
NS SHADOW
Tuesday, 17.07.2018
12:26

Dve trecine, ne tri cetvrtine.

avatar
PintoDaCosta
Tuesday, 17.07.2018
16:00

Moja greska u brzini..ali svakako se radi o periodu 50x vecem od ove jedne nedelje :) za celu godinu odlazi preko 1.5m dresova sigurno.

avatar
RealisticChelseaFan
Tuesday, 17.07.2018
12:31

Sta si imao iz matematike u skoli? Racunaj da Juve dobije od 5 do 10 evra od jednog dresa i pomnozi sa brojem prodatih dresova. Racunaj i Ronaldovu platu na onih 100 miliona od transfera.

avatar
brekbaCh1
Tuesday, 17.07.2018
12:10

Hvala Mihajlo, konacno neko da objasni. Secam se prica Junajtedovaca da Pogba isplacuje sebe zbog dresova. :D

avatar
Devil born 1878
Tuesday, 17.07.2018
12:22

Jok, Bakajoko donese Celziju 3x koliko su ga platili

avatar
brekbaCh1
Tuesday, 17.07.2018
17:01

Dakle, nemas nista pametno da kazes.

avatar
GoHardCAMPEONES
Tuesday, 17.07.2018
17:00

Iskreno Bakajoko i ima bolju sezonu od Pogbine prve, bar nije proglasen najgorim pojacanjem ikad.

avatar
GoHardCAMPEONES
Tuesday, 17.07.2018
13:03

Vec godinama pisem kako klub ni 5 miliona ne moze zaraditi od dresova a ne 150 ali me ubedjuju ovde strucnjaci. Jos Juventini se bas napalili da su zaradili vec 70 miliona od dresova, uce me kako sam glup i ne shvatam da ce biti otplacen samo od dresova. :D

avatar
PintoDaCosta
Tuesday, 17.07.2018
12:08

Oni inace prodaju 850.000 za godinu, sad su prodali 540.000 za nedelju dana?!
Pa valjda su prodali i trecinu do Jula barem od godisnjeg proseka i dolazimo do istog. A imaju jos pola godine (sa tim da najvise ide pocetkom sezone/ili ostvarivanjem u LS).
Mislim da ce im na taj prosek varem jos toliko dresova otici a ne da ce ostati na pribliznom. I tako 4god i ako osvoje LS jos vise...i mislite da nece potpisati novi ugovor sa Adidasom?
Da, Ronalda ce isplatiti marketnig samo..dresovi, skuplje ulaznice...

avatar
Don Andres
Tuesday, 17.07.2018
12:24

350 miliona ce ronaldo zaraditi juventusu od dresova i ulaznica.. cujes li sebe. Da se kupi 3 miliona ronaldovih dresova svake godine to ti dodje nekih 36 miliona za 4 godine. (: da bi se ronaldo isplatio dersovima trebalo bi da se proda 30 miliona njegovih dresova svake godine ahahahahah

avatar
PintoDaCosta
Tuesday, 17.07.2018
16:13

Za nedelju dana je otislo 540.000 njegovih dresova.
Oni su 150e Juventus ima u ugovoru da sve preko zacrtane granice njima ide 40% na cenu, posle 1m prodatih i preko 45%.
Oni su vec kvotu ta tih 40% od cene ispunili druze. Sad od svakih 150e ide 60e!! Kad predje 1m dresova 70e. Mislis da Juve ako bude osvojio LS nece prelaziti 2m dresova? A sad im prosek 800.000 pa ti racunaj razliku.
1.2mx 60e x 3 jos od tv prava i raznih stvari...eto..
Pa nisu oni ludi da ga kupe to je fabrika para.

avatar
brekbaCh1
Tuesday, 17.07.2018
12:48

Lepo je covek na kraju napisao disklejmer, da se ovo odnosilo samo na dresove sa Ronaldom.. ali mora ovakav neki da se nadje.

avatar
po cetvrtu zvjezdicu
Tuesday, 17.07.2018
12:05

Pa to je sasvim jasno i hvala sto ste to objasnili mnogima Jako dobar i poucan tekst

avatar
NS SHADOW
Tuesday, 17.07.2018
12:00

Kakvu cetvrtinu, ne moze ni desetinu...