Može li Zvezda da ponovi Partizanovo čudo iz 1998?

Autor: Mihajlo Vidojević
ponedeljak 30.01.2017.
11:26
Izvor: Sportske.net

Gotovo dve decenije nakon podviga koji su košarkaši Partizana napravili u Evroligi šampion Srbije ponovo bi mogao da bude najveće iznenađenje elitnog košarkaškog takmičenja.

euroleague.net
euroleague.net

Povezane vesti

Serija pobeda u Evroligi i gotovo izvestan plasman u TOP 8 izazvali su euforiju među navijačima Crvene zvezde mt:s, pa se šapatom već govori o mogućnosti da crveno-beli zaigraju na završnom turniru u Istanbulu.

Situacija je trenutno takva da crveno-beli zauzimaju peto mesto na tabeli sa skorom 12-8 i pobeda nad Anadolu Efesom u okviru 21. kola praktično bi značila i plasman u plej-of.

Podrazumeva se da izabranici Dejana Radonjića razmišljaju samo o mečevima koji su pred njima, ali maštu navijača koja je proradila nakon serije od sedam uzastopnih pobeda u Evroligi nije lako obuzdati, a nije da u prošlosti nismo bili svedoci čuda koja je iznedrila srpska košarka.

Partizan je i dalje jedini srpski klub sa titulom evropskog prvaka ali i sa dva učešća na završnim turnirima Evrolige u poslednjih 20 godina.

Ne tako davno crno-bele smo gledali na fajnal-foru u Parizu kada im je izmaklo finale, ali se mora priznati da je mnogo veće čudo predstavljao plasman na fajnal-for koji je Partizan ostvario pre bezmalo dve decenije.

Samo dve godine nakon ukidanja sankcija jugoslovenskom sportu Partizan je dokazao svoju veličinu plasmanom na fajnal-for u Barseloni, a na tom putu su pali evropski šampion Olimpijakos i moskovski CSKA.

Stariji ljubitelji košarke sećaju se da u timu koji je predvodio Miroslav Nikolić nije bilo stranaca što je uspeh crno-belih podiglo na viši nivo, posebno ako se uzme u obzir i rezultatska kriza koja je dovela do ostavke popularnog Mute.

Partizan je kao četvrtoplasirani u Grupi C stigao do plasmana u drugu rundu sa skorom 4-6. Crno-beli su u prvoj fazi takmičenja tukli Hapoel Jerusalim, Po Ortez i Ulker na domaćem terenu, a turski sastav savladan je i u gostima.

Ostaće upamćen i meč sa Barselonom koji je Partizan izgubio nakon dva produžetka i nestvarne partije Saleta Đorđevića koji je bivšem klubu ubacio 40 poena uz sedam postignutih trojki.



Sistem takmičenja je bio takav da su četvrti, peti i šesti tim iz Grupe C "ukrštali" sa tri prvoplasirane Grupe D, a to su u sezoni 1997/1998 bili AEK (Grčka), Fortitudo (Italija) i Cibona (Hrvatska).

Porazi od Cibone, Fortituda i AEK-a doveli su do prekretnice jer Miroslav Nikolić podnosi ostavku a crno-beli sa Milovanom Bogojevićem za kormilom pišu istoriju i sa skorom 6-10 (zbirni učinak prve i druge faze) odlaze u TOP 16.

Usledili su istorijski mečevi sa braniocem trofeja Olimpijakosom i moskovskim CSKA koje crno-beli rešavaju u svoju korist i prave prvorazredno iznenađenje plasmanom na fajnal-for koji je odigran u Barseloni.



Ubedljiv poraz u polufinalu od Kindera iz Bolonje i neuspeh u meču za treće mesto sa Benetonom nisu mogli da pobiju činjenicu da su crno-beli napravili veliko iznenađenje i u konkurenciji desetak vrhunskih klubova uspeli da se probiju do završnog turnira.

Situacija u kojoj bi Crvena zvezda mt:s dogurala do završnog turnira Evrolige u konkurenciji evropskih "ala" verovatno bi predstavljala jednako veliko iznenađenje kao pomenuti Partizanov uspeh iz 1998. godine.

Crvena zvezda mt:s u svojim redovima ima trojicu stranaca ali to nisu pojedinci koje možemo da nazovemo igračima top klase kakve imaju najskuplji sastavi Evrope. Tajna dosadašnjeg uspeha leži u Dejanu Radonjiću i snažnom kolektivu koji bi lako mogao da ispiše nove slavne stranice klupske košarke.

Crveno-beli imaju ogromnu šansu da se plasiraju u plej-of, a ukoliko im to pođe za rukom ni fajnal-for ne bi bio daleko, bez obzira na to ko bi im bio rival u eliminacionoj rundi.

Ne propustite

Komentari

41 Komentara

Ili komentariši kao gost:
avatar
HVALA TI, RONALDINJO
Monday, 30.01.2017
21:13

Kutlaj, Onan, Turkcan i Savas su tako samo presli iz Ulkera u Fenerbahce...

avatar
HVALA TI, RONALDINJO
Monday, 30.01.2017
21:06

Sotire, u pravu si i ti, ali i Fenerbahce i Ulker su se fuzionisali pre 11 godina pa je napravljen taj skromni klub Alpela. Procitaj malo na Vikipediji o tome.

avatar
Сотир Ђубре V.1.0
Tuesday, 31.01.2017
19:20

У праву си за Улкер и Фенер, хвала на корекцији. Поздрав

avatar
HVALA TI, RONALDINJO
Tuesday, 31.01.2017
19:53
avatar
Korner-Pixi-GOOOOOOL
Monday, 30.01.2017
19:52

Ništa nije nemoguće, Zvezda može sve.

avatar
Pretorijanska Garda
Monday, 30.01.2017
18:12

Kao sto sam rekao, 1998 je najslicnija Zvezdi ove sezone, s tim sto Zvezda u plej of nece uci kao neki nepoznati pojam, vec neko ko je bio kao strah i trepet za citavu EL u drugom delu sezone, kao ekipa sa najduzim nizom pobeda (pitanje je samo koliko ce dugacak niz to biti) od svih u ovosezonskoj mocnoj EL. Hoces biti najbolji? -MORAS preko najboljih! a ovde nema Ewe Basketa, Saloa, Prokoma, Turova, Zelene Gore, Sasarija i slicnih mrsavih ekipica, gde se pobede cak i ocekuju, na domacem terenu pogotovo unapred upisuju.... Situacija ove strasne EL je da moras protiv najjacih, i tu nema zaobilazenja. Dodje ti Real, razbijes ih....dodje kasnije jos mocniji tim, sampion Evrope Cska, i njih takodje rutiniras.... Odes u Litvaniju, i napravis im katastrofu na terenu, gde izgledaju kao da su zemlja kriketa a ne kosarke...... Zatim ti dolazi jos jedan bolesno jak tim, Fener koji odigra odlicno, ali i oni padnu..... Odes u Makabiju, koji te veceri nestvarno sutira, i na kraju i tamo uzmes pobedu....Sledi Baskonija, nepobediva tvrdjava prakticno na svom terenu, Nba projekat na tlu Evrope, svi misle gotovo je sve, niz se zavsava, grobari pre meca likuju i raduju se, a epilog price -unisten i ponizen taj strasan tim, od strane nase odbrambene moci i izludjen zbog nase timske igre.... Potom dolazi Pao, jaci nego ikad u zadnjih 5 sezona, odlicno igraju, sut ih sluzi, nama tek samo 25% su trice, ali prica ista kao protiv Fenera, pada jos jedan veoma mocan tim.....Idemo dalje, sledi Efes, a sta ce tu biti, vec logicna je prica.....

avatar
HVALA TI, RONALDINJO
Monday, 30.01.2017
17:57

Nisam bas siguran da je nas plasman na F4 iz 1998. (toliko) manji uspeh od onog iz 2010.

avatar
Srđan Klačar
Monday, 30.01.2017
16:18

kao Grobar tvrdim da mogu i želim im svu sreću da u tome i uspiju

avatar
Bidza i Tridza
Monday, 30.01.2017
20:06

I zasto li ti ljudi lupaju dislajkove...

avatar
Paul Maclean
Monday, 30.01.2017
15:41

To je druga situacija bila, nije bilo i u ostalim timovima puno stranaca, a mi smo imali najbolju školu košarke, najbolje igrače, bili evropski i svetski prvaci, a gdje smo sad. nAko se vratimo u 80-te tada nam je liga bila toliko jaka da su ljudi govorili kako je teže postati prvak Juge nego Evrope. Od 85-92 za tih 8 sezona mi smo na 7 f4 imali ucesnika, a 6 puta osvojili. I 10 sezona pre toga smo na svakom f4 imali ucesnike, 3 puta osvojili.

avatar
Čuljoni
Wednesday, 01.02.2017
03:35

Kakve veze imaju '80-e sa '98. Godinom? Dal si normalan?

avatar
Čuljoni
Wednesday, 01.02.2017
03:39

Pa sad smo olimpijski i svetski vicesampioni, koliko ste pokvarene limenke, ne mogu da verujem

avatar
napred Panktizan!
Monday, 30.01.2017
14:04

Cak i kada bi otisli na F4 to ne bi nikako moglo da se meri sa uspehom Partizana ni 1998. ni 2010. Jer 2010. smo imali u rosteru prokticno 7 igraca, a stranci su bili Jan Veseli koji je prethodno igrao za poslednjeplasirani tim ABA lige, Lorens Roberts koji je doveden iz stare Zvezde koja je tada bila dosta slaba i Bo Mekejleb koji je doveden iz osrednjeg Turskog tima. 3 Partizanova top8, odnosno F4 iz tog perioda (2008,2009,2010) se ni po cemu ne mogu meriti sa sadasnjom zvezdom, jer Partizan je tada svake godine tim pravo ispocetka i nijednom nije imao taj luksuz da zadrzi kostur tima, igraca koji je imao dobru sezonu, a o strancima da ne govorim. Da ne pominjem proslogodisnju zvezdu i njene strance, vec samo ovu koja pravi dobre rezultate, mislim da se Carls Dzenkins koji je doveden iz Milana, koji je standardni evroligas nikako ne moze reci da nije igrac top klase. Cak i kada je prvi put doveden je imao neko NBA iskustvo, ali posle 3 sezone u Evropi gde je iz sezone u sezonu igrao sve bolje, i gde mu cena ove godine sigurno nije kao pre tri, reci da nije igrac top klase... mislim, recite to zvezdasima, nerealni ste. Kad vec poredite, Partizan nikada u istoriji nije doveo stranca iz druge ekipe koja igra u tom trenutku top16 fazu, a zvezda jeste Tompsona. Kao grobar, zadovoljan sam sto ste podsetili javnost na nekadasnje uspehe Partizana jer ima nekih koji tada nisu ni pratili kosarku, ali kontekst u kome je pisan ovaj clanak je krajnje nerealnan.

avatar
Dolina cupova
Monday, 30.01.2017
17:11

Svaka cast za ovaj izuzetan komentar!

avatar
Pretorijanska Garda
Monday, 30.01.2017
17:43

Ajde bre, da li imate gram realnosti i bar malo poznavanja kosarke... Cibona je osvojila sa 7 igraca aba ligu u sred Beograda, i sada kao to se ne vazi i ne moze da se meri...trenerova zelja i zamisao diktira koliko ce se igraca koristiti i sa kojim minutazom. '98 je najbolji promer za Zvezdu, hoces biti najbolji, moras preko najboljih. A u ovoj EL nema Orleana, Saloa, Prokoma, Krke, Ewe Basketa, i slicnih mocnih "bogatasa" gde se vade pobede protiv istih.... Onaj ko kaze da je kkp uvek ispocetka sve pravio nema veze sa poznavanjem kosarke i istu sigurno nije verno pratio...odlazili su najbolji (kao i Zvezdi Kinzi, Miler i Cirbes, manje vise solidni Stimac i Micic koji sada dobro igraju u Turskoj), zadrzavani su u tom kkp-u igraci iz senke, kao u Zvezdi sto su Mitrovic, Lazic, Danga, Simon sto naucio da pika kosarku u 30god i da ide na prodore, Gudutra sto je nase dete itd...to je kostur tima, ali sastavljen od najnebitnijih figura, koji individalno su nista, a zajedno su defanzivni armirani beton. Kkp je apsolutno isto radio sto i Zvezda sada, i to je cinjenica koja se da proveriti za onog ko nije nepismen i ume da koristi internet za normalne stvari.... Dzenkins je level ispod velike vecine stranaca u EL. Recimo da su svi stranci bar za klasu iznad po renomeu i plati u Panatanaikosu, ako ne i za dve klase. Uzeo sam primer PAO jer nam je to najnoviji skalp....Takodje i Baskonija ima strance da se smrznes koliko dobre...ljudi imaju 7 Nba igraca u svojim redovima, i to ne neke propale epizodiste i neuspele pokusaje tamo..... Primera je mnogo, vase poznavanje je ocajno.....

avatar
indija durot
Monday, 30.01.2017
13:40

Ako ne ove godine bice sledece..necemo momke da opterecujemo,cak i da sve izgubimo do kraja u el ja sam prezadovoljan jer vidim da je uspostavljen super sistem koji ce pre ili kasnije da nas vine u top 4

avatar
Aleksej Alex Toskovic
Monday, 30.01.2017
13:16

Kakva vest. Napisali ste da možemo da vidimo Zvezdu na F-4, ok, ali nismo ni u TOP8 ušli. Polako bre... Može Zvezda to, Delija sam ali polako.

avatar
Igors Stepanovs
Monday, 30.01.2017
13:09

Ne,nismo institucija...

avatar
сочинитељ
Monday, 30.01.2017
13:07

никад слабији хапоел,улкер,ортез...:)

avatar
napred Panktizan!
Monday, 30.01.2017
18:31

Najbolji klubovi toga vremena, nesto kao u fudbalu Olimpik Marsej, Dinamo Drezden, Crvena Zvezda... inace ako sam dobro ispratio danasnji KK Fenerbahce je naslednik Ulkera, ne znam tacno koja je to sema bila, mozda nesto kao FMP.

avatar
brekbaCh
Monday, 30.01.2017
18:47

Ulker ti je danasnji Fenerbahce. Vidi se da ste skorojevici, kad ne znate ni ko je Ulker.

avatar
Bojan Samardzic
Monday, 30.01.2017
13:02

Prvo, svaka cast Partizanu na oba fajnal-fora. Drugo, Zvezda sada pravi nevjerovatne rezultate, ali da bi se stiglo do fajnal-fora potrebno je jos mnogo vise nego sto je do sada uradjeno. Veliko iznenadjenje i uspjeh bi bio uopste prolazak u top 8 u ovakvom formatu i sa ovoliko utakmica. Dalje, da bi imali ikakve sanse tamo, bilo bi dobro da budemo bar na 6. mjestu, da izbjegnemo CSKA i Real ili ko vec bude drugi. I tada, recmo da dobijemo Fenerbahce, potrebno ih je pobijediti ne jednom, nego TRI puta! Sve ovo nije nemoguce, pa ni izbaciti CSKA, i trenutna forma daje nam za pravo da se nadamo, ali treba uvijek imati na umu realnost, podrzavati nase momke i uzivati u svakoj narednoj utakmici, koje cemo, nadam se samo, odigrati borbeno do kraja kao i do sada, pa sta bude.

avatar
Pretorijanska Garda
Monday, 30.01.2017
17:49

Upravo Real nam najvise lezi svih u top 4, Fener je najnezgodniji za nas, pogotovo sto su se opet pojacali, ovog puta sa dobrim centrom direks iz Nba....Cska je jak, ali bilo bi tu borbe, dok Olympiakos je defanzivna sila kao i mi, njih bi cak i najvise voleo da izbegnemo....

avatar
Bojan Samardzic
Tuesday, 31.01.2017
09:54

Bilo bi sa svakim borbe, bilo je i prosle godine sa CSKA ali se otprilike znalo svakog trenutka ko ide dalje. Jedno je dobiti Real kuci, a drugo kad je zaista vazno dobiti ih tri puta, o tome pricam. Daleko od toga da je nemoguce, ali trebali bi biti svjesni koliko je to djavolski tezak posao. Da ne pominjem to da najvjerovatnije necemo imati prednost domaceg terena...

avatar
napred Panktizan!
Monday, 30.01.2017
18:34

pretorijanac, svaka cast na pobedi protiv Reala u BG-u, kao i na ostalim pobedama, ali malo si poranio za tim zeljama jer trebate da odigrate i u Madridu.

avatar
Monday, 30.01.2017
18:01

svaka cast na komentaru , kao Partizanovac postujem sta si napisao

avatar
Monday, 30.01.2017
12:57

naravno da ne moze

avatar
Bidza i Tridza
Monday, 30.01.2017
20:09

Moze li Trbic da napise nesto pametno? Naravno da ne moze. A zasto? Zato sto je pajser.

avatar
Pretorijanska Garda
Monday, 30.01.2017
21:43

Bukvalno i lici tako ahahaha

avatar
Гроф Доктор фудбала
Monday, 30.01.2017
12:53

Господо ово је простор за вести о Звезди а о партизану пишите тамо где је то предвиђено. Нас ни њихови успеси ни њихови неуспеси не занимају ни мало а због тога не спавамо и не ботујемо на вестима о њима. Напред Звездо ИНСТИТУЦИЈО.

avatar
Jason
Monday, 30.01.2017
12:44

Realno ako Zvezda bude igrala protiv CSKA,Reala,Fenera,Oly od svakog ce da ispadne.Svi ce je pobediti na domacem terenu dok u Beogradu mogu da urade nesto...Najbolje da jure 4 mesto i prednost domaceg terena!

avatar
napred Panktizan!
Monday, 30.01.2017
18:36
avatar
Emperador(2018)
Monday, 30.01.2017
12:34