Pepov fudbal - Violina na "Titaniku"!

Autor: Boris Jovanović
četvrtak 16.03.2017.
11:19
Izvor: Sportske.net

Ogoljeni Siti bez zadnjeg izlaza na onome što je trebalo da bude Gaudijeva verna kopija samo je dokaz da je na Pepa Gvardiolu odavno napadala prašina. Ne mari, ostaće isti, njegova fudbalska metafizika je odavno prežalila činjenice...

EPA/SEBASTIEN NOGIER
EPA/SEBASTIEN NOGIER

Povezane vesti

Dugujem izvinjenje Pelegriniju.

Gledajući ga tog dana u luksuznom foajeu torinskog hotela, prva pomisao mi je bila da deluje kao čuvar plaže u zimskom periodu. Neko, koga će izneti kao pohabanu fotelju kad se naftna korporacija preseli u Pepov fudbalski karusel.

Pripisao sam mu smorenost i odsustvo želje kod sitih, samozadovoljnih, bezobrazno skupih ljudi nespremnih da se žrtvuju za bilo kakvu fudbalsku ideju.

I one večeri u Madridu kada je Siti imao šansu veka da izbaci sklepani Zidanov Real, mislio sam jedino o tome, o nesposobnosti lika koji je inženjer da konstruiše situaciju u kojoj je fudbalska glad pokretač ljudi nesposobnih da nađu inspiraciju nezavisno od novca.

Zaista je izgledalo kao da i on, i igrači, samo čekaju sezonu kupanja, da plaža dobije spasioca, da resetuje stvari i da pokrene mehanizme.

Britain Soccer Premier League

Sva ona lupetanja da će Pep zameniti jedanaest igrača su samo sklonost Srba ka (bez ideološkog predznaka) "partizanštini", odnosno stavu da pre tebe nije postojalo, odnosno vredelo bilo šta.

Pep Gvardiola neće napraviti ništa i nije da o tome nisam pisao prošlog leta.

Taj pokušaj da od fudbala napraviš metafiziku ne ide bez Lea Mesija, to sam vam ponovio milion puta. Stvar je vrlo jednostavna, postoje timovi koji su sposobni da Sitiju, ne samo oduzmu loptu već da ih stave pred jednostavan izbor, da se podrediš timu ili odeš pod mač. Kada se to desi, kao sinoć u prvom poluvremenu, limiti se vide kao pod lupom.

Tu sad dolazimo do Gvardiole, on nije mogao da promeni ove igrače, ali im je dodao još par mački u džaku, pa je vrh planine na koju gura kamen baš u magli.

To da su njegovi mentori Begristajn i Sorijano očekivali da će se on prilagoditi je van pameti, Gvardiole i Van Galovi ovog sveta uklapaju činjenice u filozofiju, poput Hegela. Bolje rečeno, žrtvuju ih...

Sterling

Na žalost, fudbal ume da prezre sholastiku, pa recimo, ako imate Sterlinga, zeca koji kao u bajci uvek gubi bitku od kornjače, ili Stounsa koga bi u trećoj italijanskoj ligi posle ovakvih partija stalno optuživali da prodaje utakmice, jasno zbog čega praksa stalno tetura i podriguje u Pepovim fudbalskim teorijama.

To da je imao nesreću da se Kompani povredi je argument dostojan Boldrika, Belgijanac ne pamti kad je bio zdrav. To bi isto bilo kao da kreneš na reli Pariz-Dakar "jugićem" od trideset ljeta i čudiš se što si se nagutao prašine na startu.

Nije to u pitanju, jednostavno nema alternativnog plana, nema zadnjih vrata u ovome što je trebalo da bude vešta kopija Gaudija. Ti izlaziš svake nedelje godinama sa istom idejom i čekaš da individualni kvalitet potvrdi tvoj put. Ali, ni Bajern, ni Siti, nisu ni do kolena Barseloni sa početka decenije, okolnosti su se promenile, Gvardiola je ostao isti, arhaičan, da ne kažem prašnjav.

Monako

To što su dali šest golova i ispali ne znači ništa, Monako ima centralne bekove kvaliteta Sampdorije, sva nevolja za ovaj talentovani tim nastala je u Engleskoj, u prvoj utakmici, kada su shvatili da igrači takvog kvaliteta ne mogu da na ovom nivou igraju po automatizmu, odnosno bez velikih kikseva. I isto se videlo juče u onih pola sata kada ih je Siti rasturio. Ne, to nije dokaz klase Pepovog tima, samo odsustvo iste u poslednjoj liniji rivala. Ozbiljniji, iskusniji tim bi Siti izbacio u prvom meču.

Logično je pretpostaviti da će Pep nastaviti da menja sve oko sebe. Samo, nije sam na pijaci, nije ni prvi do tezge. Postoje i ostali ozbiljni žderači novca sa Istoka, i tu su se okolnosti promenile.

Gvardiola će ostati isti, i ono što bi neki nazvali doslednošću može da se posmatra kao sviranje violine dok voda provaljuje na gornju palubu Titanika.

Drugim rečima, muzika u Pepovom fudbalu ne služi ničemu...

Ne propustite

Komentari

44 Komentara

Ili komentariši kao gost:
avatar
PepGuardiola-Im back
Thursday, 13.04.2017
16:50

Slazem se,ja sam takodje imao veca ocekivanja od Pep-a.Ali nama samo fali jaka odbrana,pare su tu,liga sampiona je tu,Gvardiola je tu.Mozemo dovesti skoro bilo kojeg lijevog i desnog beka,Bonucci je teska misija ali tu su Laporte i Van Dajk kao rezerve,a Ederson je skoro pa gotov posao.Sljedece sezone osvajamo ligu. IN PEP WE TRUST!

avatar
neme
Friday, 17.03.2017
13:06

IZMISLJOTINA.Kao Enrike danas, koji revolucionar,trenercina godinu dana nije skontao da Kolarov koji je dobar igrac ,dobar sut,dodavac,trka ok,tehnika, ne igra odbranu niti moze niti zna niti hoce ako nemas posed on ti i ne treba a Siti ima posed samo protiv Hala,Stonsa i Sterlinga mu ne zameram mislim da su tu da se kaze da i Englezi igraju,mali mis Aguero strucnjak za Hal,Sanderlend isl.jos nije izasao iz dzepa Serhia Ramosa u koji je upao prosle godine na Bernabeu,od De Brujnea jedinog top igraca koga ima u Monaku je prekrstio u Jaju Turea al to nije to.Vreme je za Kinu.

avatar
Thursday, 16.03.2017
20:12

pep sledece sezone uzima pl samo da stvri tim po svom ukusu.

avatar
dasdasd
Thursday, 16.03.2017
19:27

Najveca prevara od trenera u istoriji fudbala.

avatar
stevan_vasic90
Thursday, 16.03.2017
18:59

"I one večeri u Madridu kada je Siti imao šansu veka da izbaci sklepani Zidanov Real"

avatar
Thursday, 16.03.2017
18:12

nazalost ispostavilo se tacno ono sto sam za aguera govorio ,klasa igrac ali nema ga u bitnim utakmicama , jednostavno covek nema petlje

avatar
Guti
Thursday, 16.03.2017
17:52

Največa prijevara od trenera u historiji fudbala! Bolje pobjedjivati kontrom nego gubiti posjedom :))

avatar
brekbaCh1
Thursday, 16.03.2017
14:40

Esade, Toni, gde ste bre ? Esad uporno prica da su Murinjo, Konte i ostali prevazidjeni, a Pep najveca truba od svih. Toni, kako je Aguero ? Ja ti kazem da je ispusena lula..

avatar
tony zahirovic1234
Thursday, 23.03.2017
02:47

Sta Esad prica to ne znam, a Gvardiola je preuzeo klub gde treba 10 i visee njih da odu. Nazalost ti ces da shvatis nekee stvari kad on sredi sve po svom planu, odnosi se na zamenu NA COVEKA KOJI NAM JE VODIO IGRU... TURE... Pa bekove da sredi obranu naravno sad si strucan kad losee ide... A Aguero je ove sezone propustio 11-12 utakmica i opet je dao blizu 25 golova... Ali eto ispusena je mustikla :D

avatar
Mihajlo_NS
Thursday, 16.03.2017
14:33
avatar
Sporske me ugasile
Thursday, 16.03.2017
14:33

Gvardiola i Venger ,ista prica ,sve mogu da promene samo ne sebe i svoje shvatanje fudbala. Umesto da je prilagodio igru timu koji poseduje,on pokusava da prilagodi tim svom stilu igre. Ne postoji stil igre koji mozemo nazvati dobrim ili losim,svaki moze da bude dobar ,samo ako taj stil igracima odgovara i ako ga shvate i ispostuju kako treba . Siti je s Pelegrinijem izgledao mnogo bolje jer su igrali onako kako timu odgovara,a ne onako kako treneru odgovara. Siti ima brzonoge igrace u napadu,vrlo kreativne i tehnicki potkovane ,oni treba da igraju sa konktetnim akcijama,dakle nekoliko dodavanja i sut,jer skoro svi kod njih dobro sutiraju . Visok presing jer im odbrana nije najbolja i vrlo agresivni na lopti. Ono sto je Monaco igrao ,to treba i Siti da igra ,jer su im kvaliteti gotovo isti,samo sto Monaco ima kvalitetne talentovane klince ,a Siti preskupa imena

avatar
Bat
Thursday, 16.03.2017
14:08

on je samo prosecan trener i ima znanje da vodi neke timove za sredinu tabele..to je njegov domet

avatar
Scholes
Thursday, 16.03.2017
13:56
avatar
NIKE
Thursday, 16.03.2017
13:51

Evo Zahirović i onaj Pep počeli navijati za Monako, ostade City bez polovine navijača na balkanu.

avatar
BarsaSaMarsa10
Thursday, 16.03.2017
13:44

Vecina trenera prilagodjava ekipu sebi (Gvardiola,Klop,Konte...),dok je mali broj njih sposoban da se prilagodi ekipi (najbolji primer po mom misljenju je Anceloti).Medjutim fudbal koji forsiraju Konte ili Klop je primenljiv (naravno uz male modifikacije) u svakoj iole kvalitetnijoj ekipi,dok Gvardiolin nije.Tika-taka je istorija,ne iz razloga sto je procitana,vec iz razloga sto vise ne postoji ekipa (ukljucujuci i Barsu) sposobna da je sprovede u delo.Gvardiola to mora da prihvati ukoliko zeli da napravi bilo kakav rezultat sa Sitijem ili bilo kojom drugom ekipom koju bude vodio u buducnosti.Ne kazem da mora u potpunosti da odstupi od pas igre,vec da svoju filozofiju prilagodi igracima koje ima na raspolaganju.

avatar
brekbaCh1
Thursday, 16.03.2017
14:48

Tika taka je procitana odavno, nije da nema timova da je igraju, nego svi znaju kako protiv te igre.

avatar
Thursday, 16.03.2017
17:42

Slazem se sa tobom, najvise jer sve ostale ekipe nisu imale kvalitet, pre svihmislim na Svonsi, Liverpool, koji su sa Rodzersom hteli to da kopiraju jer sam njih najvise gledao od drugih ekipa, koje pokusavaju to isto. Ali problem je jedan drugi. Ako oces da igras pas igru tebi treba i presing, da kad izgubis loptu odma dodjes u posed iste, kao i da tvoji vezni igraci, vrse presing bez otvaranja ruap, tj, da oni sami znaju kako da se postave, bez da ih, ko u kosarci, trener posavlja i da im crta kako da se krecu. To su Xavi, Injesta, Buskec, Purol znali, to Ture, De Bruine, Sterling, Fernandinjo, ne znaju. Kad se setim kako su ljudi to pokusavali misleci a ce igraci koji poput Alena umju da povezu tacan dodavanja i umeju iz prve da odigraju najblizem do sebe, daleko je od sustien te igre. Onda Samo sto mene buni kako to da trener koji je to uspostavio ne moze da primeni ni u Bajernu ni u Barsi? On bi prvi trebalo da zna sustinu svoje taktike. Ili su to samiigraci svojom genijalnoscu radili pa ovaj nije ni obracao paznju na to, pa sad kad ima one koji to ne shvataju on je u problemu, jer ne uem to da im objasni?

avatar
BarsaSaMarsa10
Thursday, 16.03.2017
15:31

Ne,postoje ekipe koje pokusavaju da igraju tika-taku,ali nisu u mogucnosti da urade tako nesto.Gledao sam tu Barselonu iz nedelje u nedelju i svakako postoji znacajna razlika izmedju tog fudbala i onog koji su neke ekipe igrale posle toga.Ta generacija je tehnicki gledano miljama ispred bilo koje druge ekipe koju sam ja u zivotu video,samim tim niko ne moze da iskopira tako nesto.Tvoj problem je to sto mrzis Barselonu i osporavas sve sto ima veze sa njom...

avatar
Stefmajster
Thursday, 16.03.2017
13:38

dobar je trener Pep.. neko ce reci, i ja bi sa Barsom i Bajernom osvojio... e sad i Tata Martino je vodio Barsu pa nista nije osvojio te godine, dok Pep sa Barsom je uradio cudo. E sad u City, mu fale igraci, konkretno mislim na odbranu.. nema ni golmana dobrog, ni bekove, ni stopere...

avatar
Scholes
Thursday, 16.03.2017
14:20

Po meni Rajkard najveca prevara od trenera, pa opet uzeo sve trofeje s Barsom. Martino tek nije trener..

avatar
kizito
Thursday, 16.03.2017
15:14

A sta je to Pep osvojio u Bajernu? Bundesligu? Sa onakvim timom to bi uradio,recimo i ovaj naš Ćurčić! U Ligi sampiona nista.Hejnkesovu mašineriju pretvorio je u grupu davitelja lopte.Ma to više nigde ne prolazi.

avatar
Steffi
Thursday, 16.03.2017
13:34

Jednostavno Pep hoce da nastavi ono sto je poceo u Barseloni i Bajernu, problem je sto Siti nema kvalitetne igrace za tako nesto.

avatar
S-I-M-K-E_
Thursday, 16.03.2017
13:18

Pep Gvardiola je medju najboljim trenerima svih vremena.Ono sto je uradio sa Barselonom vise niko nikad nece.Veliki Aleks Ferguson se divio Barseloni.Kad se samo sjetimo ona 2 finala Lige Sampiona protiv jakov i velikog Junajteda,2009 i 2011,kada ih je Barselona razbila svojom igrom.Ta Barselona je najbolji tim svih vremena,a Gvardiola ce ostati upamcen kao revolucionar u fudbalu,koji je stvorio najboblji tim u istoriji.

avatar
Di Magia
Thursday, 16.03.2017
13:15

Anceloti je majstor za Pepa...

avatar
Nikola_pg
Thursday, 16.03.2017
13:03

Odlican tekst. Bravo.

avatar
Chelsea13
Thursday, 16.03.2017
12:44

U tekst je uloženo puno truda a sve stane u jednu rečenicu..Gvardiola se nije spreman mjenjati

avatar
BenkovackiManitas31*
Thursday, 16.03.2017
14:48

Poceo je odmah posle utakmice i sad zavrsio, sta ce trudi se covek :)

avatar
Thursday, 16.03.2017
12:35

Niti je kada bio niti ce kada biti dobar trener i svi koji ga svrstavaju u fudbalsku elitu trenera nemaju blage veze o fudbalu. Toliko od mene.

avatar
skythunder_
Thursday, 16.03.2017
12:33

Bravo, odlican tekst.

avatar
Radovan Filipovic
Thursday, 16.03.2017
12:33

Uživanje je čitati Vaše tekstove. Svaka čast! Svaki je dokaz koliko nam je jezik bogat.

avatar
Mangus
Thursday, 16.03.2017
12:29

Pep ima svoj stil, koji za razliku od mnogih trenera ne menja kako prilika trazi. Ali taj stil trazi specificne igrace. U Barsi i Bajernu ih je imao, dok ovde nema. Kolarov i zabaleta nisu alba i alves, ili lam i alaba. Spori su i stari, pokušava da pokeene igru iz zadnje linije a to ne ide sa Otamendijem koji ume da samo da izbije loptu i stounsom koji izgleda kao. Jelen kad vidi farove svaki put lad dobije loptu

avatar
LuisSuarezFB
Thursday, 16.03.2017
12:25
avatar
Jerome Drake
Thursday, 16.03.2017
12:24

Nesto ne stima u Sitiju to je ocigledno.

avatar
MSSZRMK
Thursday, 16.03.2017
15:24

Igraci i trener.