Klopova čarobna šuma

Autor: Boris Jovanović
nedelja 11.10.2015.
14:59
Izvor: Sportske.net

Jirgen Klop jeste zastava kojom će prosečni navijač mahati sa tribina, ali da li je razbarušenost i zov divljine ono što je potrebno klubu kakav je Liverpul? Zbog čega hajdučka volja nije dovoljna da bi Klopove formule radile na "Enfildu"?

BETA/AP Photo/Jon Super
BETA/AP Photo/Jon Super

Povezane vesti

Tribine vole autsajdere.

Komšijin uspeh ćete prezirati na čelu noseći natpis "To sam mogao da budem ja", ali u fudbalu je drugačije.

Postoji neki, nikad potpisani pakt između marginalaca, igra ih čini ravnopravnima, bez obzira što neki srećnici siđu dole u grotlo.

Jirgenu Klopu se desilo baš to, narodni igrač koga je fudbal stavio na poster i čiji je uspeh postao svačiji.

Uzmite to kao definiciju za Klopmaniju, taj hipsteraj kojim je zarazio planetu je na putu da negira samog sebe. Kada svi treneri postanu Klop, ko će ostati sa druge strane?

Britain Soccer Premier League

U njegovom Majncu sa ponosom ističu da je Klop najbolja stvar koja se dogodila snenom gradu od kada je zemljak Johanes Gutenberg izmislio štamparsku mašinu.

Za fudbal u tom delu Nemačke Klopov optimizam je zaista izum koji je pokrenuo velike stvari. Ma koliko bio netalentovan sa loptom u nogama, kupio ih je liderskim sposobnostima i zaraznim optimizmom. Ovaj majstor motivacije je od fudbalske zabiti napravio trend, nema puno veze sa samom igrom, koliko verom. Kada se opraštao, na rastanku su mu pevali "You'll never walk alone", proročanstvo koje bi i Tarabiće iz Kremne ostavilo bez daha.

I tu se bajka završava.

Majnc, Dortmund su hajdučke družine, romansirane verzije fudbalskog Robina Huda, spremni da zaskoče jače od sebe i izgube se u šumi, čarobnoj šumi, tačnije rečeno.

U takvoj okolini Klopove ideje se primaju, on ohrabruje igrače da budu bolji nego što jesu, uvlači ih u sistem odnosa u kome je on stariji brat, ili ako hoćete, predvodnik bande. Takvog ćete slediti u vatru i to nije ništa novo.

Britain Soccer Premier League

Nemojte se čuditi što Klopovi puleni gotovo redovno, sa par izuzetaka, ne uspevaju kada se tabla Dortmund izgubi u daljini. Mnogo je primera, a samo jedan razlog, Jirgen Klop, odnosno njegovo liderstvo. Ne možete kroz šumu bez njegovog poznavanja prečice...

On će kasnije uvek reći da ih novi učitelji smeste u klupu koja im ne odgovara, da promaše poentu eksperimentišući sa nekim drugim ulogama, ali čini se da se suviše puta ponovilo da mu možemo odreći pravilnost.

Postoji "Klopov način" i on je jednostavno drugačiji.

Nije to ništa strašno, Lobanovski je od Ukrajinaca pravio monstrume koji su izmešteni iz njegovih sistema na Zapadu delovali kao turisti sa Istoka, sve sa brkovima i Mitar Mirić stajlingom.

Germany Soccer Cup Final

Kod Klopa nema rigidnih taktičkih šema, suviše je čovek da bi svoje igrače tretirao drugačije, ali oni većma ne rade kad ih pusti u veliki, hladni svet.

Liverpul je to, mesto od čije veličine zastaje dah. I to nema veze sa žalosnom oskudicom titula od kada je ostrvska liga postala fudbalski centar sveta, niti sa skorojevićima novog poretka oličenim u Sitiju i Čelsija. Taj klub je prosto spomenik.

Ne, Klopovo sunce neće zakloniti Liverpul i tu je problem. On se, igrom sudbine, našao u poziciji svojih nekadašnjih pulena, pomenimo Kagavu i Sahina recimo, moraće da pokaže da njegove formule rade i van Dortmunda.

Moram da vas razočaram, Klop neće promeniti Liverpul, moraće sam da se promeni.

Jasno je da divlji Liverpul neće raditi ništa bolje od Rodžersovog.

Prvo, takvim pristupom se ne ostvaruju velike stvari u Engleskoj, ne samo jer se radi o mnogo jačoj ligi od Bundeslige.

Sa onom odbranom morate da računate da ćete pobeđivati 3:2 ili 4:3, to je možda dovoljno za sedmo mesto, nikako za ono što Redsi podrazumevaju.

Dakle, Klop mora da promeni fizionomiju tima, nema kvalitet na pet ili šest osetljivih pozicija, premalo je Kutinja, a previše Lovrena, ako tako moram da se izrazim.

Britain Soccer Premier League

Uz to, čisto sumnjam da će imati vremena koliko u Dortmundu da stvari podvede u svoj filozofski sistem. Fondovi su potrošeni, a kofe strpljenja u američkoj viđenju sporta nisu baš uvek pune.

Njegov optimizam i divlja energija jesu eliksir na određeno vreme, ali nisu čudotvorni. Uz to, ne deluje kao čovek spreman na kompromis sa sobom, iz tog razloga danas Benitez ima posao u Real Madridu.

Problemi Liverpula su dublji od jednostavne volje da se sa njima suočiš i tretiraš ih pelinom, a proces ozdravljenja bi imao više izgleda sa Brendanom Rodžersom, iz očiglednog razloga, počeo je, bez obzira na sve, 2012. godine. Irac nije kriv što što su Redsi pomešali veličinu kluba i kvalitet tima.

Sada je sve vraćeno na početak.

Koliko zaista vremena ima Jirgen Klop pre nego što počne da mu nedostaje skrovište u čarobnoj šumi?

Ne propustite

Komentari

40 Komentara

Ili komentariši kao gost:
avatar
Bojan Samardzic
Wednesday, 14.10.2015
14:52

Klop nije nista losiji trener od Rodzersa, ali je bolji motivator, to bi mogao biti plus za njega. Najveci minus je to sto je dosao u sred polusezone i sto malo toga moze da promijeni do januara ili cak i do kraja sezone. Slazem se uglavnom sa svim sto je napisano, ali to ne mora nuzno lose da zavrsi.

avatar
lpool
Monday, 12.10.2015
00:38

Auuu sta napisa lik.. ima previse stvari sa kojima se ne bih slozio, prvo reci da bi BR preokrenuo situaciju je smesno ako znamo koliko je novca i vremena potrosio (ipak i od ugleda trenera zavise pojacanja). Drugo kada je Suarez bio tu Liverpul je igrao divlje i napadacki (u velikoj meri ocekujem da zaigramo slicno i sa Klopom) i zamalo osvojio titulu, trece - kada je Suarez otisao ceo koncept se raspao i BR nije lepo reagovao, uradio je los prelazni rok i posle toga morao da nadogradjuje ekipu svaku put sto kod Klopa nije slucaj (uvek je uspevao da nadogradi tim) ali iz svega toga se izrodio ovaj mladi sastav to je pod cetiri - koji nije los ali se vidi da treba sveza krv i jaka energija koja ce ih voditi jer je Rodzers od pocetka sezone to ocajno radio. Minjole je solidan golman,bekovi su dobri,skrtel dobar stoper,gomez,sako potencijalno dobri, henderson i milner su mozda dve najvece radilice na ostrvu (klop ce ih obozavati),dzan je lik sa previse talenta koji samo treba kanalisati, o kutinju i staridzu je glupo trositi reci dok je sam klop zeleo firmina i bentekea. Ima materijala samo ga treba dobro iskoristiti.

avatar
Непобедиви
Monday, 12.10.2015
11:45

Uspeo da nadogradi kako? Prodajom Gecea ili Levandovskom? Dovodjenjem Mihtarijana i Aubemejanga za koje se cekale 2-3 sezone da odigraju vrhunski. Nesto slicno je radio i Arsenal, ali kada nije bilo para. Sada su svi odbijeni za Volkota. Odbijen Siti za Vilsira. Odbijen real za Kossa. I nemoj da mi pricas da je prodato Bajernu jer eto to je Bajern. I Suarez je prodat Barsi. Mozda ce i Kutinjo, jer eto to je Barsa. Mislim da je glupo ovo nazivati mladi sastav jer je autor pogodio bas u srz. A to sto je tesko da shvatite da se preko noci ne postaje sampion i da dolazak jednog coveka ne moze da preokrene ceo tim do kraja sezone, to je druga stvar. I veruj mi, ovo ti pricam kao neko ko bi voleo da gleda kako se Arsenal, Junajted i Lpool koljuza titulu, a svi ostali za to 4to mesto

avatar
Непобедиви
Thursday, 15.10.2015
10:18

Doslo je do nesporazuma oko"mladog sastava". E bas to. Godina tranzicije. Mnogi ovde vec sad najavljuju titulu. Veruj mi da bih bio srecan kada bi o tituli ponovo odlucivali mi, vi ili Junajted, a ne neki instant timovi. Od sledece godine ocekujem opasan, opasan Liverpul

avatar
lpool
Monday, 12.10.2015
14:34

Izvini nadogradi je los izbor reci,hteo sam da kazem da se sistem igre nije raspao kao Rodzersu (od odlaska suareza nismo igrali 442 dijamant koji je unistavao rivale nego smo doveli balotelija - panja koji jednostsvno nece da trci) .. Klop je uradio sjajne stvari sa Borusijom a nije imao budzet ni priblizan Liverpulovom. Kako nije mlad pa Liverpul ima drugi najmladji tim u ligi o_O niko ne kaze da osvajamo titulu ove godine,to je smesno za ocekivati ali ako neko moze da podigne ovaj tim to je ovaj covek. Pogledaj koliko nosioci igre imaju godina, Kutinjo 23,Staridz 26,Henderson 25,jedino Skrtel ima 30 ali to nije previse za stopera uz to dodaj Dzana,Morena,Klajna,Bemtekea pa niko nema preko 25.. Tim koji ima mnogo potencijala samo ga treba voditi a onda kroz godinu,dve ili tri mozemo se nadati velikim stvarima. Po meni je realno ocekivati da zavrsimo u top4 ili da se grcevito borimo za to ove godine, ovo je sezona tranzicije ali kada pogledamo kako igraju ostali nista nije nemoguce..

avatar
Непобедиви
Monday, 12.10.2015
11:45

Uspeo da nadogradi kako? Prodajom Gecea ili Levandovskom? Dovodjenjem Mihtarijana i Aubemejanga za koje se cekale 2-3 sezone da odigraju vrhunski. Nesto slicno je radio i Arsenal, ali kada nije bilo para. Sada su svi odbijeni za Volkota. Odbijen Siti za Vilsira. Odbijen real za Kossa. I nemoj da mi pricas da je prodato Bajernu jer eto to je Bajern. I Suarez je prodat Barsi. Mozda ce i Kutinjo, jer eto to je Barsa. Mislim da je glupo ovo nazivati mladi sastav jer je autor pogodio bas u srz. A to sto je tesko da shvatite da se preko noci ne postaje sampion i da dolazak jednog coveka ne moze da preokrene ceo tim do kraja sezone, to je druga stvar. I veruj mi, ovo ti pricam kao neko ko bi voleo da gleda kako se Arsenal, Junajted i Lpool koljuza titulu, a svi ostali za to 4to mesto

avatar
jv
Monday, 12.10.2015
00:01

Klop je najbolje resenje u ovom trenutku, a sta ce biti dalje to zavisi od niza faktora : upletanja uprave u rad trenera, dovodjenja novih igraca, povreda, srece, sudija, rasporeda utakmica u prvenstvu itd. Zbog svega toga su ovakvi tekstovi besmisleni, po meni je Liverpul sa Klopom dobio mnogo, ako ga kop podrzi lepi dani za njih dolaze.

avatar
Непобедиви
Sunday, 11.10.2015
20:14

Svi koji misle da ce Liverpul da procveta preko noci grese. Najveci uspeh ove sezone im je LS, i to na ustrp Celsija. Prvo, Klopove ekipe mnogo trce i kubure sa povredama. Drugo, Klopove ekipe su imale pauzu od decembra do januara-februara, a sada nema pauza, nego i po 3 utakmice u 7 dana. Liverpulova klupa je slaba. Prvi tim kada su svi zdravi je korektan, ali je dovoljna jedna ili dve povrede i sve ode u kontra smer. Trece, Klop ce uraditi sa Liverpulom nesto, ali tek sledece ili one tamo sezone. Bez namera da vredjam navijace Liverpula, ali budimo malo realni.

avatar
Sunday, 11.10.2015
19:28

Liverpool bolje da postane Dorkmund ako oce uspeh, jer ono sta su oni pokusali je ispao promasaj. Klop nije takticar, ali ume da spostavi igru, sto se tice igraca koje fale, moze li neko da mi kaze ako je isina da se sve svodi na imena igraca kako to Real Madrid prosle sezone nije uzeo nijedan trofej, kako je to Ateltiko Madrid igrao finale LS i imao skoto titulu u rukama, i osvoio Primer kako je to bilo ko sem Bajerna mogao da uzem Bundes ligu u proteklih 20 godina? Zato sto ne igraju fudbal imena, zato sto Klop moze od prosecnih igraca da napravi majstore, zato neki nisu uspeli drugde, Jer Sahin nije Mateus, a Kagava Zidan. Liverpool treba da bude druzina slozna koja grize i napada da bi imali rezultete, jer da glume velicinu ne mogu, jer to vise nisu. Kad Ferguson kaze da je Klop nesto sto moze da pokrene LIverpool da on ima tu dozu u sebi ja mu verujem. Ono sto treba Liverpoolu je bas to da grizu da napadaju da se ne predaju i da nekombinuju vec da stegnu zube i napadnu, jer to im je falilo, a cisto informativno pobeda od 1:0 ili 4:3 je opet pobeda 3 boda i korak ka tituli, a Englezi ne umeju da igraju na rezultat i da igraju neke taticke kombinacije, za to su Italijani, Englezi su atleticari i rvaci, a ne Aristoteli.

avatar
Milosch
Sunday, 11.10.2015
19:15

Mene kao navijača MUFC njegov dolazak u L'pul nije obradovao. Naravno dug je put pred njim i za top4 a kamoli za titulu. Prvo, bar dva prelazna roka da bi skockao tim pa adaptacija na PL ali definitivno on je najbolje moguće rešenje u ovom trenutku. Isto tako Rodžers je (uz Beniteza) za L'pul učinio najviše u poslednjih 25 godina.

avatar
Volim nogomet
Sunday, 11.10.2015
16:36

Evo vidim da Klopp prema medijima želi Jorgina iz Napolija i Berrardija iz Sassoula. Nastavi ili ovako Klopp tu nema pomoći od njih jer Liverpoolu trebaju klase poput Reusa ,Cavanija...

avatar
MANUTD
Sunday, 11.10.2015
16:19

Liverpulova celjadi, cujte sta ima da kaze Boris! Opovrgnite njegove reci ali ne besmislenim subjektivnim NAGADJANJEM i PRORICANJEM buducnosti. Bravo na tekstu Borise, ovo i ja pokusavam da objasnim vec danima onima koji Klopa promovisu u najboljeg trenera sveta bez i jedne jedine utakmice u Engleskoj.

avatar
Jac
Sunday, 11.10.2015
16:01

Jos jedan u nizu nebitnih tekstova ljudi koji ne vole Liverpul

avatar
bundes
Sunday, 11.10.2015
15:57

Odavno nisam procitao vecu glupost od teksta na sportskim! Vidi se pokusaj autora da napravi neku pricu koja se razlikuje od drugih na temi koja to ne podrzava.

avatar
bundes
Sunday, 11.10.2015
15:55

Odavno nisam procitao gori teks i vece lupetanje na sportskim od ovog!

avatar
Igorr
Sunday, 11.10.2015
15:48

Tekst ima dobrih tačaka ali nema poentu u globalu zbog previše filozofiranja. Jer tekst si pisao onako spontano a ne sa konceptom i mislim da nisi poentirao, pogotovo ovim zaršetkom da je Rodžers trebao da nastavi, trebao je ako misle da budu kao Totenhem. Nema tu mnogo filozofije- Klop je vrhunski trener, treba mu dati vreme i novac a da li će doneti rezultat? To niko ne može da zna. Ali to je cela filozofija. Svakako da će morati da se adaptira na PL, a problem može biti i jezik.

avatar
markioni
Sunday, 11.10.2015
17:41

covek perfektno govori Engleski...

avatar
Sasa1988
Sunday, 11.10.2015
19:19

Klop ce imat sigurno vise uspijeha od Rodzersa. nRodzers je takticki ogranicen trener.

avatar
Sunday, 11.10.2015
15:45

U ove 3 godine koliko mu traje ugovor sa Liverpulom, ne dovodi se u pitanje titula u bar jednoj od te tri sezone, to je valjda svima jasno...Gospodin Jirgen Klop!

avatar
Sasa1988
Sunday, 11.10.2015
19:20

Dobro, to jke pretenciozno. I ja zelim Liverpulu titulu, al ne idem tolko daleko. Mislim da ce Liverpul bit stabilno medju prva cetri tima. Najmanje.

avatar
Monday, 12.10.2015
01:40

Ja govorim objektivno iako navijam za Njukasl...Liverpul je dovodjenjem Klopa nadoknadio sve ono sto ih je upropastilo u poslednjih 20 godina...Opet ti ponavljam i u to sam vise nego siguran - Liverpul sa Klopom jednostavno mora da osvoji titulu, covek je predodredjen da uspe...

avatar
malialejandro4LFC
Sunday, 11.10.2015
15:43

I vise nego dovoljno,ovaj covek je trenercina,ne umanjujem Rodzersa,ali realno pogledajmo,okej stoji da je Bundesliga slabija mnogo do Premijer lige,ali Klop je isto tako igrao finale ni manje ni vise Lige sampiona,dva puta osvojio Bundesligu,koliko god bila slabija ima jedan Bajern,koji je po mom misljenju jaci od od svih TOP 5 timova i Premijer lige,tako da ja licno verujem u Klopa da ce uraditi nesto,naravno pravi rezultati tek treba da se ocekuju od zime,a od sledece sezone ono pravo. NAPRED KLOPE! YNWA !

avatar
MANUTD
Sunday, 11.10.2015
16:32

Osvojio je i Feliks Magat 3 titule u Bundesligi i to jednu sa Volzburgom, pa je u Fulamu imao svega 4 pobede u 20 susreta.

avatar
ludjak
Sunday, 11.10.2015
17:22

Hajnkesov Bajern mozda najjaci tim u istoriji fudbala....

avatar
Emre Can
Sunday, 11.10.2015
15:42

Borise kada si pisao tekst morao si imati na umu da je ova sezone žrtvovana. Kada si napisao da Liverpulu fali 5-6 igrača morao si imati na umu da će ih Klop dovesti.Citav ti se tekst svodi na osecaj da Klop nece moci u Liverpulu sto u Mainzu i Dortmundu, a ironija svega je sto si u poslednjem pasusu podrzao Rodzersa. Kao da on nije kriv za igrace koje su dosli, sto nije uspeo privuci bolje barem svojim imenom kao i to sto kazes da je ''poceo'', to bolje da nije zavrsio jer se pogubio u svojim idejama i bacio dosta novca.Sto se tice vremena to je najmanji problem, problem je pritisak koji je uslovljen tim vremenom, vlasnici ce ga cekati par godina ali danasnji fudbal je vise nego ikad izlozen medijima, novinama, kamerama i to je nesto od cega ce morati da se distancira.A naivan si ako mislis da Klop(nadprosecno inteligentan covek i ima ogromno poznavanje fudbala) dolazi na blef i da ce pokusati energijom da cupa sve. Bogat je on iskustvima za 15 godina karijere i vec ima plan sa Liverpulom sigurno. I osvrnuo bih se na tvoju dobru poentu oko odbrane- Klop je upravo rekao da se kuca gradi od temelja i jasno stavio do znanja da je odbrana prvo na cemu ce poraditi. Ali ipak mislim da je krajnje smesno da poredis Klopa i Rodzersa, Rodzers je covek koji jednostavno nije umeo da popravi odbranu i oni razmaci u odbrani, neslaganja, pa kod kornera gde Lukakua cuva Glen Dzonson itd. Izmenjao je igrace u odbrani ali efekat je bio isti jer nema pojma. Naravno, ne tvrdim da ce Klop doneti uspeh Liverpulu, ali postoji realna sansa da on to uradi, pogotovo ako sa reformom tima, prodajom nepotrebnih i dovodjenjem kvalitetnih fudbalera krene jos u Januaru.

avatar
MANUTD
Sunday, 11.10.2015
16:37

Odakle ti to da je Klop nadprosecno inteligentan covek? Jesi stajao iza njega dok je radio test inteligencije? Pa on ne samo da je najbolji trener na svetu, ljudi pa on je i najpametniji covek na svetu!!!11 :D

avatar
Emre Can
Sunday, 11.10.2015
17:27

Ko je rekao da je najbolji trener na svetu? Nemoj da si ljubomoran što je došao u Liverpul. Moja lična procena je da je natposečno inteligentan, jer sam ga slušao kako govori, meni je to dovoljno da procenim da li je neko pametan ili nije, ti na primer verovatno ne znaš proširenu rečenicu da sastaviš.

avatar
ludjak
Sunday, 11.10.2015
17:25

da se razumemo vrhunski trener ne moze biti neko glup ko ovan :D

avatar
Dropkick Murphys
Sunday, 11.10.2015
15:27

U Liverpulu moraju da shvate da nece imati uspeha ukoliko radikalno ne naprave zaokret i pocnu da dovode velika imena u klub,da dovode suvi kvalitet i igrace koji ce klasom lomiti meceve........Klasa donosi trofeje,a eventualni potencijal igraca samo laznu nadu...........Do sada,tih veikih imena nije bilo cak ni u tracevima.......Klop ce pokusati da ove sezone donese nove vetrove promena,pozitivan duh,i da napravi osnovu,nesto vise se moze ocekivati tek sledece sezone,jer je trenutno tim prepun igraca sumnjivog kvaliteta.....I da,svaka vam cast Borise,dopada mi se Vas stil pisanja.......

avatar
ludjak
Sunday, 11.10.2015
17:26

Tim nije skup najboljih pojedinaca vec ljudi koji najbolje funkcionisu zajedno....

avatar
ludjak
Sunday, 11.10.2015
22:57

Prelazni rok odradjen katastrofalno.... Ali mislim da ce sad biti drugacije kad se Klop o svemu pita a ne onaj savet kome pola clanova jedini dodir sa sportom imaju to sto su u skoli odradili ukupno 5 casova fizickog....

avatar
Dropkick Murphys
Sunday, 11.10.2015
21:22

Slazem se,ali ne pravi se pita znas vec od cega,vec ti za dobru pitu trebaju dobri sastojci.......nU Liverpulu ima previse (ispod)prosecnih igraca za velika dela....I niko me ne moze ubediti u suprotno,kao i u to da Liverpul dobro radi prelazne rokove......U tome je stvar......

avatar
Ashburton Grove
Sunday, 11.10.2015
15:24

Dobar tekst, ide u srz problema koji Liverpul ima godinama, utakmice ne dobija istorija i velicina kluba, nego 11 na terenu... Klop je sposoban da stvori tih sampionskih 11, ali da li ce mu gazde dati vremena, to je pitanje...

avatar
AC Milan-najtrofejniji klub na svetu
Sunday, 11.10.2015
15:12

Dobija otkaz pre kraja sezone.

avatar
Liverpool_Zvezda
Sunday, 11.10.2015
17:58

Pomešao si ga sam Mihajlovićem u grčevitoj borbi za 10. mesto.

avatar
xman
Sunday, 11.10.2015
23:27

Auu bajo moj,odnos pluseva i minusa ti valjda sve objasnjava...

avatar
AC Milan-najtrofejniji klub na svetu
Sunday, 11.10.2015
20:19

Nisam, evo proverio sam.